Indtast din registrerede e-mail:
Indtast ny adgangskode:

Filmlinjen - Ofte stillede spørgsmål​

Er kurserne primært målrettet personer med meget erfaring, som ønsker at bruge kurset til at søge ind på forskellige filmuddannelser?

Kurset er ikke kun rettet mod personer, der vil bruge kurset til at søge ind på forskellige filmiske uddannelser, det er også et afklarende forløb for nogle i forhold til hvilken retning de skal gå,
og det er et forløb, der et åbent for alle der er nysgerrige på det at arbejde med film, både erfarne og nybegyndere.’

​Tilbyder kurset kamera/udstyr til fri afbenyttelse? Eller arbejdes der hovedsageligt med det mere teoretiske såsom filmdramaturgi og fortællerteknikker?

​Filmlinjen er et dyk ned i det personlige visuelle sprog hos den enkelte elev. Kunstskolen har ikke kameraudstyr, så eleverne arbejder med det udstyr de selv har. Det kan være alt lige fra gode filmkameraer til en mobiltelefon.

På kurset kommer du til at møde forskellige teorier angående fortællemetode. Men primært er det et praktisk forløb. Det vil sige at eleven gennem forskellige øvelser, skriveøvelser, filmiske opgaver etc. lærer sin egen fortællestil at kende. Det er kreativt, og legende og vi opfordrer den enkelt elev til at være modig og kigge på sit egen personlige stof. Vi kan ikke skabe fortællinger uden at være personlige.

I forløbet kommer forskellige praktiserende filmskabere såsom fotografer og instruktører også på besøg og deler deres personlige metoder.

Skal jeg have erfaring med kamerateknik etc. for at gå på linjen?

Filmlinjen er for alle uanset teknisk erfaring. Vi arbejder med skitser og øvelser både på skrift og på film, og det er ikke nødvendigt at have erfaring med at filme eller adgang til et specifikt kamera.

Det er dog nødvendigt at have adgang til et filmende medie min. en iPhone eller ipad/tablet der kan filmes med.

Vi arbejder med øvelser, noter og skitser for at udvikle den enkelte elevs filmsprog og udtryk, og producerer derfor ikke større produktioner eller lign. i løbet af kurset.​​

Er klipning og redigering af film noget, som filmlinjen på Københavns Kunstskole har særligt fokus på?​​

Der vil altid være fokus på det personlige billedsprog, vi har ikke ressourcer til at gå i dybden med klipning og redigering, da dette ikke er et teknisk men et kunstnerisk forløb. Hvis man har lyst til at arbejde med sit billedsprog og sine motiver kan forløbet godt være noget for dig, men det er vigtigt at understrege at det ikke er et teknisk forløb.

Københavns Kunstskole  |  Nørre Søgade 43, 1370 København K  |  Telefon: 3583 6082  |  E-mail: info@koebenhavnskunstskole.dk   |  CVR: 16121347